pátek 11. dubna 2008

Pozvánka na workshop

Jak se blíží Animefest 2008, probíhají velké přípravy také u nás, v ToTanu. Kromě skutečnosti, že ToTan připravuje řadu fansubů pro Animefest (jako ostatně každý rok), jsme se letos rozhodli zkusit ještě něco nového. Na konci února začaly práce na nové visual novel hře.

Vzhledem k tomu, že je momentálně hra ve fázi dokončování a její vypuštění se plánuje na konec dubna, nemá smysl řešit, o čem bude, ani jak bude vypadat. Řeknu jenom, že se můžete těšit na tradiční styl vyprávění ve stylu "našich anime" (otaku.cz, Školiczqua pro bloggerky, Pepík+Vidláci) a že grafiku má na starosti Jarník. Hra vznikla, abychom si ověřili a vyzkoušeli, čemu může být fanoušek-tvůrce vystaven, pokud se chce zviditelnit na manga/anime scéně právě tímto způsobem. Podle mého se totiž jedná o jeden ze čtyř způsobů, jak tak učinit. Další jsou tvorba fansubů, kreslení manga komiksů a pořádání conů.
Teď již možná tušíte, kam mířím. Rozhodli jsme se pro ty z vás, kteří mají zájem se angažovat, případně se již angažovali, připravit workshop, na kterém si můžeme sdělit své zkušenosti. Pro tuto příležitost bude k dispozici na Animefestu menší místnost bokem, kde bychom se sešli. Bude řádně označena (doufám) a pro vstup do ní bude potřeba se na workshop zaregistrovat. Pro ty z vás, kteří by chtěli nějaké rady ohledně kreslení, mám špatnou zprávu. Tomuto tématu se budeme věnovat jen okrajově. Workshop bych chtěl směřovat více na problematiku řízení týmu lidí a organizaci práce. Nástin obsahu workshopu:

Fansubování

  • Tvorba titulků – časování, překlad, korektury, kontrola kvality, publikování
  • Statistiky jednotlivých fází
  • Srovnání s dabingem
Pořádání conů
  • Sestavení týmu
  • Sestavení programu
  • Příprava prostředí, medializace
  • Koordinace, time management
Vývoj her (respektive obecně software)
  • Vývoj v garáži vs. komerční vývoj
  • Vývojové procesy – klasický vs. agilní
  • Sestavení týmu, koordinace, motivace
  • Příprava: requirement specifikace, design specifikace
  • Zdokonalování se, koučování
Pokud máte zájem se workshopu zúčastnit, napište na mail skullman(at)totan.cz, proč se ho chcete zúčastnit (jestli máte rozjetý nějaký projekt, případně co si od workshopu slibujete). Do subjektu mailu napište "workshop". Vzhledem k omezenému množství míst v místnosti je možné, že se na některé nedostane. V tom případě bude rozhodovat právě to, co napíšete jako důvod, proč se chcete zúčastnit.

7 komentářů:

  1. zní velice lákavě, skoro škoda, že něco takového nebude v hlavním programu (ale to by asi nešlo)

    OdpovědětVymazat
  2. To není věc, která by fungovala pro 300 nebo 500 lidí a asi by je ani nezaujala. V menší skupině to bude určitě přínosnější pro všechny, však se přihlas ;) A ta místnost je přímo v prostorách AF, takže můžeš přebíhat.

    OdpovědětVymazat
  3. nj skull už má přihlášku v poště, já jen doufám, že to nebude v sobotu večer, protože to už mám jiný program :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mělo by to být někdy odpoledne. Kolem třetí hodiny, doufám.

    Rád bych to pojal jako silně kontrolovanou panelovou diskuzi, až workshop.

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to docela zajímavě a mám celkem chuť se zúčastnit, ale první bych se rád zeptal s jakým programem Animefestu se to bude krýt (pokud to teda už víte). Bude to jenom anime nebo to budou i přednášky? A pokud to budou přednášky, tak jaké?

    OdpovědětVymazat
  6. To ještě netušíme, ale klidně to může být anime i přednáška zároveň. Program budeme postupně odkrývat, do konce dubna by měla být finální verze.

    OdpovědětVymazat
  7. Přišlo mi, spolu s přihláškami, několik žádostí na rozšíření workshopu i na procesy při tvorbě AMV. Připadne mi to jako zajímavá tématika, takže se jí plánuji zabývat. Večer to rozvedu.

    OdpovědětVymazat