čtvrtek 16. října 2008

Tvoříme hru 2: Sestavujeme tým

Jakmile se rozhodnete, že nějakou tu hru uděláte, čeká na vás první úkol - sestavení týmu. Jistě, jde to udělat i v jednom člověku, ale ne každý je Jarník, že ano. Ten, kdo tvrdí, že práce ve více lidech znamená neustálé hádky, má sice pravdu (zvláště v případě nesehraného týmu), ale v týmu je podstatně větší pravděpodobnost, že všechno dotáhnete zdárně do konce. Což je obvykle rozhodující.
Koho tedy obvykle potřebujete k výrobě jedné Ren'Ai hry?

Scénárista/hlavní designer
Tento člověk je pravděpodobně nejlepší osobou na vedení týmu. Měl by mít představu, jak má hra vypadat, a měl by být schopen tuto představu předat zbytku týmu. A hlavně by měl být autorem většiny dialogů/scén. Pokud se dobře domluvíte na celkovém příběhu hry a vyznění hry, můžete psaní scénáře rozdělit mezi více lidí, i v takovém případě ale jeden člověk musí projít celý text a sjednotit např. vyjadřování postav.

Grafik
V Ren'Ai hrách se často vyskytuje grafika, potřebujete proto někoho, kdo vám ji nakreslí. Také by měl být schopen to, co nakreslí, naskenovat, zvětšit/zmenšit podle potřeby a vůbec s grafikou provádět různé vylomeniny.

Geek/programátor
Kromě psaní dialogů a kreslení obrázků musíte během tvorby hry řešit spoustu dalších věcí. Obvykle mají technický charakter (například: "Jak se vůbec s tím Ren'Py pracuje?"). A proto je dobré mít v týmu počítačového blázna, který tyto problémy vyřeší. Ten si od scénáristů a grafiků přebírá podklady a převádí je do použitého enginu.

Není samozřejmě nutné mít stále v týmu všechny tyto role, ale je lepší mít něco jako pevné jádro v této sestavě. Je ještě řada dalších rolí, které bych mohl jmenovat - tester, zvukař, administrátor, manager - nejsou však bezpodmínečně nutné a hlavně jejich práci mohou zastat i výše jmenovaní.
Ať už se tým rozhodnete sestavit jakkoliv, pamatujte, že nejdůležitější je schopnost a ochota učit se novým věcem. A odvaha postavit se problémům.

Žádné komentáře:

Okomentovat